torsdag 3 juli 2014

Havet suger

Nu har vi boat in oss lite i vår lilla stuga och jag måste säga att även om den är liten (20+12 kvm) så är den naggande god. Sötare stuga får man allt leta efter! Men det är inte främst stugan i sig som gjorde att vi slog till, utan läget. Med 50 meter till stranden och att man hör vågornas brus på uteplatsen, det är magiskt. Jag kanske inte kommer låta lika lyrisk när höststormarna viner runt knuten, men den dagen, den sorgen...

En annan sak jag lite glömt i all lycka är att med två hus kommer det även två gräsmattor som ska klippas, två trätrallar som ska högtryckstvättas, dubbelt upp med panel som ska bytas osv. Men varför tänka på det när man kan njuta!?

Igår hade vi en glimrande kväll på stranden och tjejerna var verkligen som kalvar på grönbete. Snacka om energi! Behöver jag säga att de somnade ovaggade och sover fortfarande precis som två tonåringar. Win-win situation för alla parter. Jag ska nog väcka tjejerna nu så de inte missar "Sommarlov".





 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar