måndag 28 september 2015

Det där med legistiken...

I helgen var min man på golfresa med några grabbar. Det unnar jag honom verkligen, men ibland blir det lite knas med logistiken...

Vi har bara en bil och det brukar funka finfint, men just denna helg hade det varit bra att ha två.

Storasyster skulle på kalas på cykelavstånd så det skulle inte bli något problem med logistiken (trodde jag). Storasyster skulle cykla själv några km och Lillasyster skulle sitta i barnstolen på min cykel (trots vilda protester att hon faktiskt kan cykla själv!).

Men vad gör man när det är punka på storasysters cykel som inte går att laga ens med två lagningssatser och rikligt med eltejp (händige herrns verk)?

Jo, då packar man två barn på bussen till centrum, köper ny cykelslang plus andra bra-att-ha-saker, packar på två numer trötta barn på bussen hem igen, handlar lite mat på vägen (tre kassar), promenerar hem med tunga matkassar i båda händerna och en 5-åring på ryggen, lagar däcket, pumpar upp cykeln, svidar om och cyklar till kalaset.

Just då var jag inte så kaxig, men såhär i efterhand känner jag mig lite som en supermamma!

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar