onsdag 9 september 2015

Vi gör vad vi kan!

I helgen fick jag ett ryck och började rensa ut kläder till de stackars familjerna på flykt från Syrien. Här där vi bor, hittade jag en tjej som hade en insamling för organisationen "Vi gör vad vi kan" i sitt garage. Fina människa!

Jag hoppas innerligt att alla fina barn-, dam- & herrkläder vi fick ihop verkligen kommer till användning!

    

Jag önskar ofta att jag kunde göra mer. Jag skänker mat, pengar och kläder till olika organisationer så ofta jag kan, men det känns ändå inte tillräckligt. Mitt hjärta blöder för alla mindre lyckligt lottade i samhället och världen, men vi gör alla vad vi kan. Jag får tvinga mig själv att tänka, "många bäckar små..."

Om du också känner för att hjälpa, besök www.vigorvadvikan.se eller om du vill verka mer lokalt, www.givingpeople.se

Här kommer hjälpen direkt till de som behöver utan krångliga mellanhänder eller skyhögt svinn för administrativa kostnader.

 
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar