måndag 1 juni 2015

Sommar eller höst?

Alltså, idag var första gången sen jag började mitt nya jobb i februari son jag kände att jag absolut inte ville gå till jobbet.

När klockan ringde och jag hörde hur regnet smattrade mot rutan och vinden blåste ville jag bara kasta klockan (telefonen!) i väggen och somna om. Men, det gick ju inte riktigt för sig. Så det var bara att klistra på sitt allra bästa morgonsmil, masa sig upp ur sängvärmen och väcka töserna.

Måndagen den 1 juni. Den första sommarmånaden. Tillåt mig småle.

Jag har aldrig riktigt förstått tjusningen i att resa bort till solen i maj/juni. Det är ju då/nu som Sverige är som vackrast. Alla blommor som blommar, livet på träden och småfåglar här och där. Men idag överraskade jag mig själv med att önska mig bort till en solig ö i Grekland utan regn, blåst och måsten.

Men i eftermiddags när solen kämpade sig fram bakom molnen, ändrade jag mig raskt. Sverige i juni är kanske inte så pjåkigt trots allt. Och på torsdag ska sommarvärmen tydligen komma hit. Lovely!
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar