fredag 12 juni 2015

Den blomstertid...no more

I onsdags var det dags för storasysters skolavslutning och jag måste erkänna att jag inte riktigt insåg vidden av det hela.

Lite sång och fika i klassrummet och sen är det klart trodde jag, men inte då!

På morgonen samlades mormor, morfar, farmor, farfar, BÅDA föräldrarna, syskon och all annan tänkbar familj och vänner på skolgården för gemensam skolavslutning. Alla var uppklädda till tänderna och jag hörde planer om familjelunch på restaurang och besök på Gröna Lund efteråt. Och jag som var tvungen att jobba och pappa D var 50 mil bort, också i jobb...

Som tur var ryckte tjejernas supermormor in och styrde upp ett avslutningsfirande med ballonger, glass, jordgubbar och nygräddade våfflor! Hon hade såklart en sommarpeng oxå att ge till skoltjejen!

Jag hafsade ihop några serpentiner och packade omsorgsfullt (läs:stressad till 1000) in små sommarpresenter till tjejerna som jag hade i gömmorna. Och bucklan till månadens mamma gick jag bet på...igen.

Nåja, jag hoppas att tjejerna inte märkte av deras tafatta och oförberedda mamma utan var lyckliga för all kärlek och närvaro jag gav...eller nåt... Jag hoppas oxå att mina döttrar aldrig läser detta avslöjande inlägg.

Men skolan tog hur som haver slut och nästa år vet jag bättre vad som förväntas av en stackars utarbetad och förvirrad förälder - hela tjotablängen!!! Jag kanske ska ringa in herr Bindefeld inför avslutningen 2016?!

P.S. "Den blomstertid..." var ersatt av Hasse Anderssons mellodänga "Guld och gröna skogar"... Kalla mig traditionell, men WTF? D.S.

    
  

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar