onsdag 22 april 2015

Mer trädgårdsarbete

Att ha hus och trädgård handlar inte bara om avkoppling och att njuta. Det måste ju fixas en del också. Sen kan man ju iofs se fixandet som en viss avkoppling också. Det är väl lite beroende på hur man är lagd antar jag.

Vi har verkligen blivit bitna på det här med trädgård, fix och renovering. I helgen plockade vi fram kreativiteten och snickrade ihop ett kombinerat insynsskydd och blomlåda. Det blev jättebra! När tid finns, ska vi bygga en matchande planteringslåda för kryddor också. Lillasyster hjälpte till att märka alla delar så att vi skulle skruva ihop rätt plankor med varandra och sen planterade hon blommor också.

Hon ville gärna att jag skulle fota hennes nya grej "rocka stövlarna", som hon kör dagligen. En gummistövel och en läderstövel på var fot. Snyggt!

Sen har vi också planterat ett äpple- och ett körsbärsträd och jag har köpt jordgubbsplantor som ska ner i pallkragarna. Sen är det bara att vänta på att kunna skörda. Om en sisådär 5 år kanske. Om vi har tur. Ja, inte jordgubbarna hoppas jag, de vill jag äta i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar