torsdag 14 augusti 2014

Före & efter

Så där ja! Nu är köket i stugan rivet och uppbyggnaden av vår blivande toalett kan börja. Vår duktiga hantverkare (min far) har med hjälp av sin bäste vän kofoten rivit allt själv medan jag mest hejat på och burit ut brädorna. Imponerande! Ja, inte min insats, utan min fars.

Mannen min har varit i Lund på jobb denna vecka och blev glatt överraskad av resultatet. Men barnen då? undrar ni förstås. Lugn, de har varit i säkert förvar hos bästa mormor långt borta från rostiga spikar och vassa träflisor.

Våra andra lokala hantverkarna står snart redo att ta sig an VVS, snickeri och el. Oj va vi längtar tills allt är klart! Men jag måste erkänna att jag tycker det är ett väldigt kul projekt att styra och ställa med och jag har redan lärt mig massor!

Nu ska vi tillbaka till vår ö och inskolning för tjejerna står på schemat. Tjohoo!
 
   
Före rivning och efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar