måndag 11 augusti 2014

Bilrekond de luxe

Först vill jag bara meddela till alla oroliga att lillasyster mår bra. Hon visade sig vara hårdhudad och kom undan med blotta förskräckelsen, näsblod och några skrapsår på läpparna. Puh!

Efter en lång sommar där vi har tuffat runt i bilen fram och tillbaka mellan ost- och västkusten kände jag att det kanske var dags att sanera städa ur vår bil lite.

"Äckelchock!", som kvällstidningar skulle ha uttryckt det.

Alltså på riktigt! Vad har vi gjort i den där bilen hela sommaren? Trots att jag och min man haft en tyst överenskommelse att inte äta i bilen så hittade jag krossade Mariekex och russin mellan sätena och i skrymslen på bilstolen som man absolut inte kommer åt. Jag hittade gamla flottiga McDonalds-pommespåsar ihopskrynklade under sätet. Konstigt, eftersom vi även har en tyst överenskommelse att aldrig ge våra barn McDonaldspommes...

I gömmorna återfanns också godispåsar, småpengar, en halväten banan prydligt placerad i sidofacket, fjärrkontrollen till DVD-spelarna som varit borta jäääättelääänge, trosor (barnstorlek) och en hel massa annat oidentifierbart som antagligen skulle kunna krypa ur bilen alldeles själv om jag lät det ligga en dag till.

Så, tips till alla småbarnsfamiljer som har semestrat i bilen denna sommar, ta en extra titt på ställen i bilen du inte riktigt trodde fanns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar