tisdag 5 januari 2016

"Nu kommer vinterkylan!"

Så löd dagens nyhetsrubrik, följt av:
"Brrr, nu gäller det att plocka fram de tjocka vinterkläderna.
Först kommer kylan med många minusgrader - sedan kommer snön och det med besked."

Ja, vad ska man säga? Ryssvinter på ingång och ingen fungerande värmepanna...

Vi hade en VVS-kille hos oss igår morse som trodde att han fick igång pannan, men icke då. Pannan blinkade fortfarande ilsket rött igår kväll när vi kom hem så det var bara att börja jaga VVS-killen igen, ringa runt till grannar och försöka få tag på värmeelement eftersom alla affärer i krokarna stängt för kvällen. Såklart.

Tjejerna är som tur var i varmt förvar hos sin farmor och farfar men min och mannens planerade barnfria utekväll gick i stöpet. Istället för god mat och fint vin på restaurang blev det te och mackor i soffan under varsin filt. Efter gourmetmåltiden ägnade vi resten av kvällen åt att pilla med pannan, peta in pinnar i brasan och flytta runt våra låneelement från rum till rum.

Nu kanske ni tycker att jag är lite väl gnällig och det är precis vad jag är och jag känner att det är fullt berättigat. Vi hade nämligen problem med pannan för tre år sedan som slutade med en rejäl vattenläcka där de fick bryta upp golvet på ovanvåningen, dra nya golvvärmeslingor, sanera fukt och svartmögel i två månader. Och det började precis så här...

Och förresten, så har mitt ryggont också kommit tillbaka. Inget ont som inte har nåt gott i sig...eller vad är det man brukar säga? Så nu väntar jag bara på det goda...

Förresten, en riktigt god sak är alla fina vänner och grannar som har erbjudit sin hjälp och sovplats. Nu är guld värda <3
 

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar