söndag 24 januari 2016

Hej SL!

Eftersom ansvarig hos er, Peter Rosén, inte vill återkomma till mig så får jag helt enkelt uttrycka min tacksamhet till er här via bloggen.

Efter att ha varit i kontakt med er kundservice dagligen i snart två veckor, känns det nästan som att vi blivit nära (o)vänner, så därför tänkte jag att jag skulle bjuda er på lite gratisreklam.

Vår kärlekssaga började måndagen den 11 januari när ni beslutade att dra in x antal bussar från Ekerö till civilisationen. Bland annat en av mina direktbussar till jobbet (302).
Hur tänkte ni där? Att ta bort en direktbuss från Ekerö till knutpunkten Solna station känns inte direkt genomtänkt. Efter att jag flera dagar kommit för sent till jobbet släpade jag i fredags upp mina små barn extra tidigt för att försäkra mig om att hinna i tid till jobbet.

Allt flöt på bra ända tills jag kom till busshållsplatsen. Döm om min förvåning när jag såg att SAMTLIGA bussar till Brommaplan från kl. 07:40-07:57 var borttagna. Där stod jag som ett fån och frös i dryga 20 minuter eftersom buss 177 naturligtvis inte kom i tid. Sen fick jag snällt byta buss vid B-plan och stå upp resten av vägen bara för att sladda in 15 minuter för sent.
Tack SL! Verkligen. Tack.
Jag trodde att ni ville främja kollektivtrafiken från kranskommunera till Stockholms kommun, inte tvärtom? Kanske hade ni lite otur när ni tänkte?
Snälla SL, tänk om och återinför direktbussar till Solna åtminstone emellan kl. 07:00-09:00 på morgonen. Vad kan det tänkas kosta? Vi Ekeröbor betalar ju faktiskt ganska hög kommunalskatt, så varför inte ta lite från den spargrisen till kollektivtrafiken?
    
Peter, vill du följa med på min morgontur till jobbet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar