torsdag 19 mars 2015

Dophelg och magsjuka

Nu var det längesen jag skrev och ni tänker säkert att jag har legat på latsidan. Men inte då. Att jag har legat på latsidan alltså. Legat har jag iofs gjort, men mest i sjuksängen. Åkte nämligen på en släng av otäck magsjuka i måndags. Helt apropå.

Eller ja, befinner man sig frivilligt i ett rum med 60 personer, varav nästan hälften är under 9 år denna årstid, så är man kanske ute på kamikazeuppdrag vad gäller just magsjukor och förkylningar.

Men dopet var fint och jag och min man fick den stora äran att bli gudföräldrar åt lille Herman. Efter dopet, åkte vi ut till min mans föräldrars lantställe, som ligger i närheten av dopkyrkan, med hela hans familj, åt gott och kollade Mellofinalen.
    


På söndagen mådde jag finfint och njöt av solen hemma på altanen men på måndagen när jag skulle iväg till jobbet började jag känna mig olustig och tog det riktiga beslutet att arbeta hemifrån. Det blev dock inte så mycket jobbat den dagen. Huvaligen!

Ingen optimal start på nya jobbet med tre dagars sjukledighet efter bara en månad på tjänsten. Nu har jag suttit i karantän i dryga 60 timmar och är på väg till jobbet igen. Det är tokmycket att jobba igen och alla deadlines är åtdragna. Det är tyvärr ingen som gör mitt jobb åt mig när jag är borta, utan allt samlas på hög. Buhu! Hoppas jag kan hämta mina barn idag och att jag får lite ledigt i helgen!!!

Int' e jag bitter int'!

    
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar