lördag 28 februari 2015

Välkommet & sportigt lov

Nu var det allt ett bra tag sen jag skrev, men jag får skylla på nytt jobb och sportlov. Jo, min snälla chef tyckte absolut att jag skulle åka på semester efter 1,5 vecka på kontoret. Och jag måste säga att det var väldans skönt! Det är ju alltid galet mycket att hålla reda på när man börjar nytt jobb så jag har inte varit mycket till människa på senaste. Några lugna dagar i fjällen var precis vad jag (och familjen) behövde!

Resan började med att lillasyster mådde illa i bilen och efter en kräksession i den medhavda matsäckspåsen och frisk luft bytte vi, till lillasysters stora glädje, plats, hon och jag. Hon fick alltså sitta fram. Vilken lycka! Dock delade inte storasysters hennes lycka och världskrig diskussion utbröt. Men inget som inte nya favvolåten "Kokobom smurf smurf" rådde bot på. Så efter drygt en timmes hjärntvätt av Smurfarna var vi framme i Furubo!


    


Sen har vi bara njutit av frisk luft, spel, bad, skidor, god mat och lugnet. 

Jag fyllde år på söndagen så då blev det födelsedagsfirande från morgon till kväll. En annan dag besökte vi Experium som var en stor succé! Barnen var så nöjda att vissa somnade på After Skin trots hög livemusik...


    

Sista dagen vågade vi oss upp med tjejerna på fjället och efter 3,5 timmar var vi nere igen. Inkl. lunch i toppstugan iofs. Men herre min skapare va svettigt det var!

Storasyster klarade alla backar galant med lillasyster skulle testa på de flesta åkstilarna:
Stå upp och hysteriskt skrika "- Jag kan inteeeee!"
Ligga ner och gråta
Sätta sig rakt ner i backen i ren protest
Långsamt glida framåt och le förnöjt
Åka under pappas arm etc.

Men ner kom hon (vi) till slut, om än ljudligt gråtande eftersom vi hade missat Valle, och då propsade hon på att vi skulle åka upp med stora liften igen.

NEJ, blev det unisona svaret från föräldrarna! Sen somnade lillasyster gott i bilen.
Det är visst jobbigt att vara på semester.
 
 
         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar