måndag 16 februari 2015

Hej ekorrhjul!

Nu har även vi sällat oss till skaran som springer runt i det där berömda ekorrhjulet. Tidiga morgnar med lämning av trötta barn på förskola/skola och sena kvällar med hämtning av trötta barn på förskola/skola... Pendling, matinköp, tvätt, aktiviteter, kalas, jobb och lite sömn däremellan. Och sen börjar det hela om igen nästa dag.

Vi har under flera år kommit undan hjulet med att jag arbetat deltid och i huvudsak hemifrån med undantag då jag reste runt lite i Europa. Så då har jag kunnat sköta det mesta av markservicen här hemma medan min man pendlat fram och tillbaka till jobbet. Nu iom mitt nya jobb, kommer vi båda pendla och mer planering och framförhållning krävs för att få familjecirkusen a.k.a vardag, att gå ihop.

Förändringen kommer bli en utmaning för hela familjen vill jag lova. Speciellt det där med tidiga morgnar för mig och storasyster och de långa dagarna på förskolan kan nog bli jobbigt för 4-åringen. Men med lite hjälp från farmor i förra veckan löste vi det då och denna vecka kommer några snälla grannar rycka in. Halleluja! Och sen ska min man går ner i arbetstid så då kommer ekvationen gå ihop. På nåt sätt. Vi löser det. Alla andra lyckas ju.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar