torsdag 27 november 2014

Bli slim med sim!

När alla börjar svulla i julbord och skandera att man måste unna sig lite gott nu inför julen så gör jag tvärtom. Tro nu inte att jag är dunderpretto och har en självdisciplin utav bara den, utan det är mer att jag måste bli av med de missklädande kilona på och strax ovanför rumpan. A.k.a bilring.

I förra veckan köpte jag simkort och har sen dess varit en flitig (nåja, förekommande) besökare i simhallen.

Efter två graviditeter gick jag 2012 ner alla mina babykilon med hjälp av tantsim (=enträget upprepat simmande i lugn takt) och tonade kroppen till helt klart godkänt resultat för en tvåbarnsmorsa över 30 år. Nu tänker jag göra det igen.

Jag är inte någon speciellt god simmare och mitt vänsterben sprattlar till ovanför ytan i sisådär vart femte bentag, men jag håller mig flytande och jag simmar raskt förbi alla pensionärer i bassängen och känner mig grymt bra. Allting är relativt...

Så håll till höger i bassängen alla 85+are med blåtonat hår och höftprotes, för här kommer jag med mitt sprattelben och min bilring runt midjan.


2012 och typ nu...vad hände?
(nedre bilden lånad från iform.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar