tisdag 8 augusti 2017

T&R stan, poolbad & mammakväll



Igår var jag, tjejerna och min mor en runda till stan, a.k.a Halmstad. Vädret visade sig från sin bästa sida och det blev både lunch och glass i solen efter allt vårt (mitt) shoppande.
Check på listan för "Besök i Halmstad".


 

Idag stod "frissebesök" (för mig) och sen "bad i pool" på listan. När vi väl hade packat ihop allt (simglasögon, badkläder, cyklop, snorkel, dykleksaker, fika, handdukar, solkräm, flip-flops m.m) så hade solen i princip gått i moln så det var inte så där väldans skönt att bada i 23-gradigt vatten. Men när vi nu var där så... Jag kan säga att packning och förberedelserna tog längre tid än själva badningen. Nåja, check på "Bad i pool".














När tjejerna var nöjda  (och genomfrusna), åkte vi och
hälsade på mannen/pappa på jobbet. Där blev vi kvar ett tag innan tjejerna insisterade på att åka hemåt för att bjuda mig på "mamma-kväll" (pappa fick oxå vara med). Det är en kväll bara för mig där jag blir serverad middag. Så lyxigt! 



På kvällens meny stod:
Tomat & sallad
Ceasarsallad
Banana Split


Precis vad jag ville ha! 








Inköpslista till menyn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar