måndag 14 november 2016

Träningsvärk

Jag fick ett samtal på busen imorse av storasyster som var helt till sig och grät. Hon hade ont mellan benen! Aj då, misstänkt UVI tänkte jag direkt. Pappa D var där men hon var tröstlös. Det slutade med att hon fick huvudvärk av allt gråt och att min man körde henne till mitt jobb för att över huvud taget få henne lugn.



Väl på kontoret ställer jag alla möjliga kontrollfrågor för att se vilken mellan-benen-åkomma det kan röra sig om varpå storasyster visar på insidan av låren och klämmer fram att hon gick ner i split och spagat några gånger igår. Träningsvärk alltså. Vanlig träningsvärk eller kanske en sträckning. Och här hade jag målat upp värsta scenariet med vårdcentral, läkare och antibiotika. Nåja, huvudsaken var ju såklart att det inte var nåt värre, men ändå. Ingen giltig orsak att vara hemma från skolan direkt, så vi körde med huvudvärk. Vilket oxå var sant. Till viss del.





  





Jättesjuk... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar