torsdag 30 juni 2016

Semester...eller nåt liknande

Jodå, nu har vår semester börjat, men vi har faktiskt sagt att vi skulle ta första veckan till att fixa i ordning stugan. Och nog har vi fixat alltid!



Men mitt i allt fixande har vi oxå firat min far som fyllt år med lunch i solen och presenter!





I övrigt har semestern bjudit på två besök på IKEA, oräkneliga besök hos byggvaruhuset, grillkvällar, uppträdanden, ny klätterdjungelbana á la Morfar och takomläggning.




Ny bäddsoffa ska skruvas ihop
     
Klätterställning och musikshow



Jodå, det är sant. Efter ett IKEA-besök igår, kom vi hem till ett blött hus! Det hade regnat in i uterummet (ok) och inne i blivande badrummet (inte ok!).


Försäkringsbolaget fnös åt mig i telefon och hade fullt sjå med att reda ut våra försäkringar och fastigheter. Detta samtidigt som jag och min man kröp omkring uppe på taket med ny takpapp. Samtalet bröts pfa dålig täckning...


När vi nu går och lägger oss ligger det nytt takpapp på 90% av stugans tak. Den sista våden fäster vi imorgon när regnet har lagt sig. So far, so good!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar