söndag 6 mars 2016

Skytteholms herrgård

Min födelsedagspresent från mannen var en herrgårdsvistelse och i går bar det av ut i det blå.

Vi åkte inte så långt, utan nästgårds. Närmare bestämt till Skytteholms herrgård på Ekerö. Ibland behöver man faktiskt inte gå över ån efter vatten.





Vi checkade in och fick ett supercharmigt rum i en av flyglarna. Sen champagne och snittar. Kl. 16 hade min man bokat in en djuprengörande ansiktsbehandling till mig medan han själv tog en välbehövd slummer på rummet. Jag måste också erkänna att jag slumrade till där på britsen. Antar att vi båda behövde det efter en väldigt tuff start på året.




Efter vilan bastade vi och tog ett dopp i Mälaren. Väldigt uppfriskande måste jag ändå säga.

Sen fyrarätters middag innan vi somnade som två små grisar.





Idag har vi ätit en god och låååång frukost. Jag hann tom läsa DN. Måste vara första gången på flera år! Härligt!





Nu är jag allt bra nöjd med min present men mosig. Har lite huvudvärk, är snorig och värk i kroppen. Det kanske ändå inte var så bra det där kalla badet i Mälaren..? Nåja, det var det värt!


  

       

     
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar