måndag 31 augusti 2015

Alltså, augusti!

Månadens sista dag och det tackar jag för! Augusti har varit (är) helt galen! Alltså, hur mycket kan man knö in på en och samma månad? Den är nästan i klass med december.
 
Jobbstart och pussel med barnen som fortfarande var lediga, förskole-, fritids- och skolstart. 
Tandläkarbesök och fix med nya kläder eftersom barnen hade växt 10 cm under sommaren (!) plus att köpa nya jobbkläder till mig eftersom jag oxå växt 10 cm i sommar (!!!). 
 
Födelsedagar att komma ihåg, bröllopsdag att fira, kalas att gå på och presentfix upptill. 
 
Det ska handlas mat, lagas inspirerande middagar och tränas. Tror inte att färdigköpta köttbullar och makaroner räknas som "inspirerande", eller?
 
Sen har min man varit på resande fot halva månaden, jobbat helger och sena kvällar. Detta samtidigt som det har varit tokmycket att göra på jobbet för mig och jag förväntas trolla fram Partner Guidelines, Sales Recruitment Guidelines och medarbetarpolicys med knäna. Allt mellan lämningar och hämtningar.

Inte att förglömma är att man ska hinna vara social, fixa med oväntade getingbon, gå på föräldramöte, hämta tidigt från skola eftersom de stänger tidigare vissa dagar, hålla huset rent och trädgården fri från ogräs. Aaaaaaaaaahhhhhh!
 
T.o.m sånt som är roligt blir bara jobbigt. Det där med att vara en bra anställd, kollega, mamma, fru, dotter, vän m.m. hinns liksom inte med. Det är bara till att försöka hålla huvudet ovanför vattenytan.

Jag hoppas innerligt att september bjuder på ett annat tempo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar