måndag 1 december 2014

En rofylld adventshelg...

Jovisst fanns det stunder under helgen då det rådde lugn adventsstämning här hemma. När båda barnen sov eller hade munnen full av pepparkaka till exempel.

Helgens tema: att slänga upp adventsljusstakarna noggrant städa varje fönsterkarm och putsa alla fönster innan stakar och stjärnor högtidligt sattes upp. Till detta pyssel ville vi ha julmusik och lugna barn. Önskan gick dock inte riktigt hem, men uppdraget blev i alla fall slutfört. Visst saknas det någon kontakt och nån timer här och där, men på det stora hela så är vi i fas med resten av gatan.

Mannen min jobbade i lördags så jag tog med mig tjejerna till en julmarknad. Dock slutade vår utflykt i att lillasyster tillsammans med sin kompis löpte amok mellan alla stånd och kokande glöggrytor med mig och kompisens mamma i hälarna. Vilken syn, två arga och svettiga mammor jagande efter två fyraåriga yrväder till alla övriga julmarknadsbesökare stora förskräckelse förtjusning. Låt oss säga som så här, inget lördagsgodis för lillasyster under resten av året.
 
Igår var lillasyster på kalas och jag och storasyster fick en mysig mamma-dotterstund på Nacka Forum. Storasyster var i himmelriket! Vi sprang ut och in i vareviga leksaksbutik och hon önskade sig i stort sett allt. Jag försökte förklara att man inte kan få allt man önskar sig, men jag tror inte det riktigt gick in. Hon var i extas! Mysigt hade vi i alla fall och jag ser fram emot fler mamma-dottersshoppingturer framöver.
Sen avrundade vi den första advent med glöggfika hos våra vänner och den första riktiga julstämningen infann sig. Dock var vi rätt möra efter helgens jagande, pyntande, jobbande och kalasande.  
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar